De Sparta A-Shine Energy M8b nu een aantal weken in bezit en moet zeggen dat dit een fijne fiets is. Een fijne ondersteuning in combinatie met een lekkere zithouding geven deze fiets een degelijk en comfortabel gevoel.
Na de bestelling werd deze fiets met 6 weken vlot geleverd, in de framemaat 65 en de kleur “Titan Grey Matte”. De ondersteuning is van het merk Bosch en gebeurt met een middenmotor van het type “Active Line Plus”. Het display is van het type “Intuvia”, is remote te bedienen en geeft leuke informatie tijdens het gebruik, foutmeldingen Bosch Active Line zijn op deze pagina te lezen.
Accu
De accu van de e-bike is van het type 400Wh, het rijbereik in de stand “Tour” is ongeveer 90km, zet je hem op “Sport” dan kom je ongeveer 60km ver. De accu kan zowel op de fiets als los worden opgeladen. Er wordt ook geadviseerd om de accu niet op te laden in ruimten lager dan 5 graden Celsius, laadt de accu dan binnen op bij kamertemperatuur.
Remmen
Deze fiets heeft hydraulische schijfremmen, voor mij is het nieuw. Ik had voorheen hydraulische velgremmen, deze schijfremmen remmen goed, maar je hoort ze wel schuren tijdens het gebruik.
Sparta A-Shine Energy M8b aandrijving
De aandrijving van de Sparta A-Shine Energy M8b met middenmotor is in combinatie met een gesloten kettingkast (dus lekker onderhoudsvrij) en een naaf met 8 versnellingen die met een draaiversteller op het stuur wordt bediend. De aandrijving voelt prettig aan, tijdens het schakelen even de kracht van de pedalen werkt prima om soepel te schakelen.
Verlichting
De verlichting staat altijd aan bij deze fiets, aan de voorkant zijn het Sparta logo en de koplamp altijd verlicht als de e-bike aanstaat en er informatie op het display wordt weergegeven.
De fiets voelde voor mij al na enkele kilometers vertrouwd en comfortabel aan, na het aanpassen van het stuur en de zadelhoogte heb ik mijn zit wel gevonden om lekker comfortabel te fietsen. Het comfort komt ook door het verende balhoofd en de zadelvering. Ook vindt ik de fiets degelijk aanvoelen door het stevige verstelbare stuur wat geen voelbare speling heeft.