Giant Engine 10 komt met FS25

Farming Simulator 25 is aangekondigd en komt met de nieuwe Giant Engine 10 naar PC, PS5 en Xbox. De game is nu al als pre order te bestellen en zal 12 november 2024 officieel uitkomen. Met deze nieuwe Engine van Giants komen er veel verbeteringen naar FS25 zoals: nieuwe weerseffecten, verbeterde mist, meer dynamische schaduwen, mooie lichtstralen, bodemvervorming en nog veel meer….

Giants Engine 10 en de verbeteringen

Er zijn vele verbeteringen die in FS25 zijn doorgevoerd met de nieuwe Giant Engine 10, hierdoor zal het spel er nog beter uit gaan zien en zal de beleving nog groter zijn dan voorheen. Vooral visueel zijn er veel veranderingen en verbeteringen gedaan en zullen de weerseffecten mooier zijn. De mist is verbeterd deze kan veranderen en zich aanpassen naar het tijdstip van de dag of het weer.

Er komt dichtere mist voor rond watermassa’s en de mist kan in valleien zich ophopen en dichter zijn. Hierdoor wordt een veel sfeervoller tafereel gecreĆ«erd dat de beleving van de game ten goede komt. De lichtstralen door de mist zijn veel echter geworden wat mooie plaatjes oplevert. Maar ook lichtkegels van de straatverlichting en voertuiglampen zorgen voor meer variatie tussen licht en donker.

Schaduwen en weerseffecten

Ook verbeterd in Farming Simulator 25 zijn de schaduwen en weerseffecten, de wolken zijn meer dynamisch en geven schaduwen over de akkers. Met een volle zon zal de schaduw donkerder zijn en met bewolking voor de zon worden de schaduwen zachter, dit is vooral goed te zien bij de schaduw van voorwerpen. Voertuigverlichting geeft ook dynamische schaduwen, de soms 5 of 6 lampen van een voertuig vormen 1 schaduw, om van elke lamp zijn eigen schaduw te maken gaat ten koste van de prestaties.

De weerseffecten hebben ook een groter aandeel gekregen in FS25, door middel van waterdruppel effecten wordt het natte effect getoond op de voertuigen. De banden worden nat en reflecteren meer, maar worden ook donkerder, omdat het water in het materiaal wordt opgenomen. Door het vuileffect kan er vuil aan de banden blijven plakken, het vuil op de banden verschijnt gelijkmatig en kan tijdens het rijden afslijten. Grote stukken vallen eraf en blijven op de weg liggen.

Er zijn ook veel wijzigingen aangebracht in de regen en andere weerseffecten. De regendruppels botsen nu ook op de grond en kunnen spatten veroorzaken. De windrichting en snelheid laten de regen nu ook van richting veranderen. De kleur van de voertuigen is donkerder en heeft meer reflectie van natte objecten.

Verbeteringen aan het terrein en de lucht

De resolutie van het terrein is nu ingesteld op 1 meter, dit was 2 meter, hierdoor kan de map mooier worden gemaakt als je zelf het terrein wilt aanpassen en schilderen. Het terrein kan worden aangepast met een resolutie van 12,5 cm, de mapgrootte is ook nu weer 2x2km. Er is nu ook dynamische bodemvervorming in FS25, de wielen van een voertuig laten nu sporen achter in het terrein. Watereffecten zijn toegevoegd tezamen met de nieuwe rijstteelt, als er met een voertuig door het water wordt gereden geeft dat golfeffecten, dit effect is op vrijwel alle wateroppervlakken te zien.

De verbeteringen die aan de lucht zijn doorgevoerd zijn de sterren en de maan die zijn nu met meer detail te zien. Ook zijn de gewassen mooier om te zien met meer details.

Wil je zelf de video terug zien met de verbetering aan de Giants Engine 10, hieronder kan je hem terugkijken.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven