Foutmeldingen Sparta ION

Foutmeldingen Sparta ION

foutmeldingdisplayFoutmeldingen Sparta ION, deze foutmeldingen komen voor als deze elektrische fiets een storing heeft in het ION systeem.

Deze foutmeldingen worden getoond op het display en beginnen met een Hoofdletter “E” gevolgd door een cijfercombinatie. Soms staan er foutmeldingen op het display die niet beschreven staan in de handleiding van de fiets.

Hieronder staan de foutmeldingen die ik heb kunnen vinden met de oplossing erachter, heb je zelf een foutmelding die niet in het rijtje staat. Plaats dan een reactie onder aan de pagina met de foutmelding.

Indien je bekend bent met de foutmeldingen van de Sparta ION en je hebt aanvullende informatie. Laat het dan weten via het  contactformulier of plaats een reactie aan de onderkant van deze pagina.

Diagnosemeldingen

Melding Diagnose Oplossing
E01 Batterijpakket leeg Laad het batterijpakket op.
E04 Fiets aan de lader aangesloten Ontkoppel de lader van de fiets.
E05 Slechte verbinding naar de motor Schakel de trapbekrachtiging opnieuw in en controleer of het batterijpakket goed in de docking station zit.
E06 Kortsluiting in de verlichting Neem contact op met uw dealer.
E07 Motor buiten temperatuurgrenzen Wacht tot de motor de juiste temperatuur heeft bereikt.
E08
E12
E13 Display reageert niet goed Deze melding kan ontstaan tijdens het plaatsen/afnemen van het display.
E14 Display wordt niet herkend Het display moet opnieuw worden ingesteld. Neem contact op met uw dealer.
E15 Afwijking in het laadmanagement Zet de fiets aan de lader en wacht tot deze volledig is opgeladen.
E16 Constante uitslag krachtsensor Voer een kalibratie uit door 5 seconden de lichtknop ingedrukt te houden.
E17 Maximale motorstroom bereikt door extreme belasting Deze melding gaat vanzelf over als de fiets niet meer belast wordt.
E19 Batterijpakket buiten de temperatuurgrenzen Wacht tot het batterijpakket binnen de temperatuurgrenzen is. Het opladen gaat dan automatisch verder.
E20 Servicebeurt vereist Neem contact op met uw dealer.
E21 Regelaar motorstroom De ondersteuning wordt teruggeregeld door de zware belasting
E22 Problemen tijdens het laden Schakel de verlichting in/uit en wacht 10 seconden. Sluit de lader opnieuw aan. Ga naar uw dealer als de melding terugkomt.
E23 Serienummer motor onjuist Het batterijpakket is niet aangemeld op deze fiets. Mocht dit wel het geval zijn, neem dan contact op met uw dealer.
E24
E28
E29
E30 Geen communicatie met koppelsensor Schakel de trapbekrachtiging opnieuw in en controleer of het batterijpakket goed in de docking station zit.
E32 Batterij elektronica te warm Laat het batterijpakket afkoelen en schakel de ondersteuning opnieuw in.
E34 Bedieningsunit ondersteunt geen accessoires Neem contact op met uw dealer.
E35 Geen communicatie met gashendel Controleer het stekkertje van de gashendel bij de bedieningsunit en plaats het display opnieuw.
E41
E44
E47 Koppelsensor defect Koppelsensor vervangen.
E48 Probleem oplaadsysteem
E99 Servicesoftware geladen vervang fietssoftware Neem contact op met uw dealer.
E0122 Problemen tijdens het opladen van de Range Extender Schakel de verlichting in/uit en wacht 10 seconden. Sluit de lader opnieuw aan. Neem contact op met uw dealer als de melding terugkomt.
E0123 Range Extender wordt niet herkend De Range Extender moet worden aangemeld. Neem contact op met uw dealer.

49 gedachten over “Foutmeldingen Sparta ION”

  1. Nadat ik ging fietsen gelijk e15 storing en accu plat.

    nu was de accu voorraad nog 37% ,dus thuis op de lader gezet en accu lader stopt met laden en de accu zelf is nog niet vol.

    daarbij steeds nog e 15 storing ,na de fiets gereset te hebben is de melding weg.

    Wat is hier aan de hand geweest.

  2. Ik heb geen foutcode op het dislpay van de sparta ion en de accu laadt niet meer op de ondersteuning werkt wel nog ?
    de lader van de fiets heeft dit veroorzaakt ik heb de lader aan een andere accu aangesloten en deze accu geeft in het display aan dat hij constant aan de lader staat code E004?
    Ik ben bang dat bijde accus niet meer te herstellen resetten zijn?
    De zekering heb ik al verwijderd maar dit geeft geen resultaat,aan het wiel draaien ook niet,het licht aan en uit 10 seconden wachten ook niet.
    In eerste instantie kreeg ik bij beide accus foutcode E 022.
    Wie weet een oplossing?
    Het zijn accus met een zwevende zekering en ingegoten prent(van het nieuwere type).

  3. Ik heb een batavus padova royal.
    Gisteren normaal gefietst zelfs een stukje van een heuveltje af met 30 km per uur.
    Toen ik thuis kwam heb hem aan de lader aangesloten, en toen ik de fiets van de lader afhaalde en met de fiets wilde gaan rijden gaf hij aan op het display Batterij temperatuur buitengrenzen.
    Wat wil dit zeggen?
    Kijk regelmatig op het display, maar blijft dit aangeven, heb wel aan de lader aan gesloten.
    Wat kan ik zelf doen om dit probleem op te lossen?

    Mvg
    Rinus Bosma

  4. Leuk, zie allerlei foutmeldingen voorbij komen, maar E0025 is er niet bij.
    Die had ik en moet nu terug naar de dealer na al een flink stuk zonder ondersteuning te hebben gefietst.

    1. Ik heb inmiddels het antwoord. De fietscomputer bevatte software voor demogebruik. Na 50 km stopt hij ermee. De dealer was vergeten voor een proefrit van 2 dagen de software te vervangen.

  5. Mijn schoonvader heeft een Batavus Padova Easy Royal electrische fiets waarvan de trommel van de motor in het achterwiel (met opschrift “ION technologie” op de trommel) defect is (bus afgebroken).

    De reparatiekosten voor het vervangen van een compleet nieuw wiel zijn dusdanig hoog dat het niet de moeite is om er een nieuw achterwiel erin te laten zetten.

    Nou heeft de fietsenmaker aan mij voorgesteld om zelf een tweedehands achterwiel op de kop te tikken en dan met de fiets terug te komen voor montage en aanmelden/kalibreren.

    Ik heb voor een redelijke prijs een achterwiel van een Koga Miyata Tesla op de kop kunnen tikken en deze heeft een andere motor van het merk Toprun in het wiel zitten welke ook bij het iets oudere model Batavus Padova toegepast word.

    De fietsenmaker heeft het wiel vervangen maar krijgt deze niet aangemeld, fietscomputer blijft errorcode E-0005 aangeven.
    De fietsenmaker vermoed dat de motor defect is maar ondanks er veel oplichters op internet zitten, kan ik me niet voorstellen dat de verkoper mij willens en wetens een defecte motor verkocht heeft.

    Kan iemand mij vertellen:
    1: Of een Toprun-motor en het nieuwere type motor (met opschrift “ION technologie” op de trommel) uitwisselbaar zijn?

    2: Of er nog verschil zit tussen een Toprun-motor van een Batavus Padova of Koga Miyata Tesla?

    3: Als je een nieuw achterwiel in een fiets zet zonder dat je deze aangemeld hebt, verschijnt er dan ook error E-0005 in het display?

    Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

  6. Opgemaakt op 25 mei 2014. Ik heb een Spartamet ION. (2 accu’s.) 2 laders. Nu zegt mijn computerke over de ene lader op het dashboard letterlijk.

    “Verkeerde lader aangesloten”

    Krijg hier geen foutcode bij dat zou E39 moeten zijn.

    Nu is mijn ene acculader kabel zwart van kleur en de ander ook,maar bij de ene kabel zit een groene rand verwerkt op de jack (uiteinde) En die laatste geeft die foutmelding. Ja ik heb garantie en ga terug dat snap je wel.

    Verder zou deze fiets ongeveer 40 km per uur moeten rijden. Nee dat is niet gevaarlijk. (niet zeuren dus)

    Maar dat doet deze fiets niet. Wel is dat hier beloofd en geschreven. Is dit software matig aan te passen.

    Ja, je moet mee trappen en ik ben een geoefende fietser. Maar ik haal maar 27 km per uur en rijdt dan zogenaamd tegen een muur op.

  7. Ik bezit na volle tevredenheid een Sparta Ion. Vele km gereden.
    Vanmorgen een vreemd probleem de Totaal verreden km stand is weg!?
    Ook de accu knippert 0%.

    Alles lijkt gereset, computer geeft geen foutcode.
    Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe op te lossen?

    1. hoi Pjottr, ik heb na het noodweer van afgelopen maandag precies het zelfde probleem met mijn sparta ion rx.. Ik was blij dat ik thuis was [zonder ondersteuning] maar deed de oplader aan de accu. Maar die laade niet op,nu laad de batterij wel weer op, maar hij blijft maar opladen..En de display doet het een paar sec, en idd GEEN foutcode [alles op 0]..En valt dan weer uit.. Heb jij inmiddels een oplossing? Of iemand anders..

      in afwachting Peter…

      1. Hallo, hebben jullie al een antwoord bij mijn fiets ook sinds maandag, hij staat nu bij de dealer die weten het ook niet….

      2. ook wij hebben een probleem met de sparta ion rx nadat hij op 27 mei 2014 tijdens de hevige regenval van di dag heeft buiten gestaan. De ondersteuning viel na 20 Km uit. Battery 0% en geen ondersteuning meer. Dus terug en dan zonder ondersteuning 10 Km. Opnieuw laden en de volgende dag zag het er goed uit. Maar ja na 20 Km weer fout. Dus naar de dealer en aan de computer om de foutcodes uit te lezen. Contact gehad met sparta en het leek op een connector welke geen goed contact maakte. Deze schoongemaakt en het zag er goed uit. Een paar dagen later maar weer een rit maken en ja het ging weer fout. Dus maar weer naar de dealer en aan de computer. Na overleg met sparta hebben die aangegeven dat het voorwiel met de motor ter controle naar sparta moest. Nu bericht van de dealer gekregen dat de motor vervangen wordt. Gelukkig hadden wij de garantie verlengd t/m 5jaar zodat het ons geen geld gaat kosten. Fiets is nu 4 jaar oud en tot nog toe altijd prima geweest. Kan de fiets niet tegen veel regen?
        Zou in ons land wel moeten.
        Volgende week is de fiets weer klaar en kunnen wij hem weer gebruiken.

  8. in 2007 sparta fiets gekocht modelION MGear, met verlengde garantie
    Op 11-06-2009,12-06-2009,24-06-2009 geeft hij storing E5.
    volgens de lijst zijn dit communicatie problemen.
    op 10-06-2011 is er storing E123. op 6-08-2012 geeft hij storing e 14 en e 21.
    op 03-10-2012 storing e8 27-010 storing e8 29-11 storing e 14
    op 21-07-2013 storing E8, 27-10 storing E829-11 storing E14 en is de display vervangen
    vanaf dat moment heb ik niet normaal meer kunnen fietsen. Er is nog 8 keer de melding E8 geweest en telkens kon ik maar even fietsen en sloeg de motor weer uit en sloeg op de rem.Op 19-2-2010 heb is er een nieuwe accu geplaatst en een range extender omdat ik op een volle accu maar 29 km kon fietsen. alles is ondertussen vervangen en mijn fiets fietst niet elektrisch. wat kan ik nu nog doen

    1. Even de trapsensor nullen. Dus naast de fiets gaan staan en dan de lichtknop 5 a 10 seconden ingedrukt houden. Dat is alles.. Succes

  9. Wij hebben twee nieuwe sparta ion rx special edition 2014 aangeschaft.
    We hebben er nu ongeveer 250 km mee gereden.
    Nu geeft 1 van de fietsen plotseling een storing E46 aan en werkt de ondersteuning niet meer.
    De dealer kan de fiets niet reparen en na overleg met de sparta servicedienst is de fiets nu opgestuurd naar de Sparta fabriek.
    Ben benieuwd wat de uitslag van het onderzoek wordt.

    1. De fiets is terug van de fabriek, volgens rapport motor en controller vervangen.
      Dit natuurlijk onder volledige garantie.
      Een nadeel is wel dat de fiets bijna 3 weken weg is geweest.
      Hopen dat de storing niet weer voorkomt

  10. Ik lees veel vragen over bepaalde codes omtrent ion fietsen. Laat ik met E30 beginnen. Dit is een fiets met voorwielmotor en dichte of open kettingkast. Hier zit aan de rechterkant van het achterwiel een koppelsensor (rond kastje) die meet o.a hoeveel kracht u op de pedalen zet en regelt dan ook de mate van ondersteuning. als deze een melding aangeeft zit er een storing in, alleen fietsenzaken hebben gereedschap om het achterwiel los te maken. Koppelsensor kost 70euro. Het achterwiel loshalen, en weer vastzetten (wiel recht erin, linkerasmoer 25nm, dan koppelsensor 40nm, dan asmoer 25nm)en de koppelsensor opnieuw kalibreren is vaak voldoende. Kost +/- 15-30euro aan arbeidsloon (max 15min werk voor fietsenmakers)

    E15 is een lege accu. Als je deze opgeladen hebt (minimaal 2-3uur) en daarna bij het fietsen weer leeg is, is een accu cel kapot. ‘accudokter’ reparareert accu’s voor +/- 200euro, geen garantie. Accu kost voor de klant +/- 400euro ligt eraan welk type, met standaard 2 jaar garantie.

    De letters LU. Vind je vaak in fietsen van oa Koga (e active – e comfort) met een display aan linkerkant van het stuur. Deze zit met bevestigingsbeugel vast en daaronder een kapje met een batterij. Zit een 2032 batterij in, als je deze vervangt is t klaar. Als je een bedieningspaneel met 3 knopjes hebt met 1.ondersteuning omhoog. 2 mode. 3 ondersteuning naar beneden. (mode knopje is om de fiets aan te drukken). dan moet je daarna de tijd opnieuw instellen. dat doe je door als de fiets aan is, de 2 knopjes (boven en onder) voor ondersteuning omhoog en naar beneden tegelijk in te drukken, hierdoor kan je de tijd instellen, menu afsluiten weer tegelijk bovenste en onderste knopje indrukken.

    E013 is een display wat eraf genomen en er opgezet is.
    E014 is een verkeerd display, bijv die van de andere fiets.
    Als je een verkeerde accu op de fiets zet, doet die het ook niet. Geeft ie code E037

    E004 code is aan de lader aangesloten. Doet die niets met laden, kan de lader stuk zijn. Is de lader goed kan er een probleem zitten in de accu. Hiervoor moet je je dealer bellen.

    Ik lees ook wat over een accu vervangen in een garantieperiode, waarvan de klant denkt dat dit overbodig is. Fietsenzaken mogen om bepaalde redenen dit niet repareren, en als de fiets jonger is als 2 jaar is het een nieuwe accu bestellen, oude terugsturen naar de fabrikant en het volledige bedrag krijgen ze terug, + een beetje arbeidsloon voor t monteren en aanmelden van de accu. Is de fiets ouder als 2 jaar is t bij veel fabrikanten geen garantie. Tenzij je kunt aantonen dat je fiets minder dan 500ladingen heeft gehad, of meer als 80% aan de lader heeft gestaan (over de tijd van aanschaf tot heden) en maximaal 1 diepteontlading heeft gehad.

    Verder adviseer ik bij elke (Batavus Koga Sparta) Ion of Gazelle deze minimaal 1x per jaar voor een servicebeurt te brengen naar je dealer. Nieuwste software in de accu en de sensoren in het achterwiel kalibreren is 10min werk, kost max 20euro (hoop ik dan, wij vragen 12.50), zo voorkom je een hoop problemen

    als er verder nog vragen zijn, ik kom hier nog wel eens kijken

  11. Heb een 4 jaar oude Sparta ion.
    Wanneer ik deze aan de oplader koppel
    Is de accu na verloop van tijd helemaal leeg!
    Dat kan niet de bedoeling zijn van de oplader…

  12. Wie kan mij help ik heb een sparta ion comfort.
    Steeds als met mijn fiets aan het fietsen ben geeft die van vol naar leeg aan
    krijg dan de code E15 de batterij is dan binnen een klein uurtje weer opgeladen. Wat kan daar de reden van zijn

  13. wie kan me helpen
    heb n sparta ion
    ik laad mn batterij op en als ik stekker uittrek geeft hij niets meer aan
    ik zie dat hij laad
    maar stekker eruit geeft bat niets meer aan

  14. E01 Batterijpakket leeg
    E03 Batterij defect
    E05 Communicatieprobleem
    E06 Kortsluiting in de verlichting
    E07 Motor buiten temperatuurgrenzen
    E08 Probleem met motorsensor
    E09 Elektronicaprobleem in de motor
    E10 Software niet goed geïnstalleerd
    E11 Elektronicaprobleem in batterijpakket
    E12 Storing in batterijelektronica of motor(aansluiting)
    E14 Display onbekend / niet aangemeld
    E15 Batterijspanning te laag
    E16 Constante uitslag krachtsensor
    E17 Maximale motorstroom bereikt
    E18 Spanningsverschil tussen batterijcellen
    E19 Batterij buiten temperatuurgrenzen
    E20 Servicebeurt vereist ( verschijnt als – - -)
    E21 Motorstroom teruggeregeld ivm hoge temperatuur
    E22 Laadprobleem
    E23 Serienummer van motor is onjuist
    E24 Twee hoofdbatterijpakketten aangesloten
    E25 Fiets niet rijklaar gemaakt
    E26 Slechte interne communicatie in de motor
    E27 Interne fout in de motor
    E28 De motor is ge-reset
    E99 Nieuw onderdeel gemonteerd; vervang fietssoftware

    E01 Batterijpakket leeg Batterij leeg
    E03 Batterij defect Ga naar dealer
    E05 Communicatieprobleem Communicatieprobleem
    E06 Kortsluiting in de verlichting Verlichting defect
    E07 Motor buiten temperatuurgrenzen Motor te warm
    E08 Probleem met motorsensor Ga naar dealer
    E09 Elektronicaprobleem in de motor Ga naar dealer
    E10 Software niet goed geïnstalleerd Ga naar dealer
    E11 Elektronicaprobleem in batterijpakket Nvt (niet getoond)
    E12 Storing in batterijelektronica of motor(aansluiting) Ga naar dealer
    E14 Display onbekend / niet aangemeld Onbekend display
    E15 Batterijspanning te laag Nvt (niet getoond)
    E16 Constante uitslag krachtsensor Kalibreer fiets
    E17 Maximale motorstroom bereikt Nvt (niet getoond)
    E18 Spanningsverschil tussen batterijcellen Nvt (niet getoond)
    E19 Batterijpakket buiten temperatuurgrenzen Batterijtemp buiten grenzen
    E20 Servicebeurt vereist Servicebeurt aanbevolen
    E21 Motorstroom teruggeregeld ivm hoge temperatuur Beperkte ondersteuning
    E22 Laadprobleem Laden start niet
    E23 Serienummer van motor onjuist Onbekend batterijpakket
    E24 Twee hoofdbatterijpakketten aangesloten Nvt (niet getoond)
    E25 Fiets niet rijklaar gemaakt Ga naar dealer
    E26 Slechte interne communicatie in de motor Nvt (niet getoond)
    E27 Interne fout in de motor Nvt (niet getoond)
    E28 Motor is ge-reset Nvt (niet getoond)
    E29 Geen communicatie met bedieningsunit Nvt (niet getoond)
    E30 Geen communicatie met koppelsensor Koppelsensor niet gevonden
    E31 Kortsluiting in accessoire-aansluiting Nvt (niet getoond)
    E32 Elektronica in batterijpakket te warm Batterijtemp buiten grenzen
    E33 Balanceercircuit functioneert niet Nvt (niet getoond)
    E34 Bedieningsunit ondersteunt geen accessoires Onderdeel niet ondersteund
    E35 Geen communicatie met gashendel Geen comm. met gashendel
    E36 Geen communicatie met hartslagreceiver Geen comm. met ontvanger
    E37 Geen communicatie met batterijcircuit Ga naar dealer
    E38 Te grote stroom in rusttoestand Nvt (niet getoond)
    E39 Verkeerde lader aangesloten Verkeerde lader aangesloten
    E40 Overstroombeveiliging heeft ingegrepen Nvt (niet getoond)
    E41 Overstroombeveiliging heeft ingegrepen Nvt (niet getoond)
    E42 Fout bij interne spanningsmeting Nvt (niet getoond)
    E99 Nieuw onderdeel gemonteerd; vervang fietssoftware Ga naar dealer

    1. E15 afwijking inj het laadmanagement-oplossing-zet de fiets aan de lader en wacht tot deze volledig is opgeladen.
      E17 maximale motorstroom bereikt door extreme belasting– deze melding gaat vanzelf over als de fiets niet meer belast wordt. Meer te vinden op http://www.internet-bikes.com

  15. Foutmelding E-0048:
    Inmiddels blijkt bij de fietsenmaker dat dit een ‘probleem in het oplaadsysteem’ betreft.
    Helaas verder geen informatie kunnen krijgen, maar het betekent i.i.g. een nieuwe accu (ja, volledig onder garantie natuurlijk)
    Ik wil gen discussie starten, maar een nieuwe accu lijkt mij eenzelfde oplossing als de motor van een auto vervangen als de V-snaar piept…

  16. Wat Edwin heeft, heb ik ook; zojuist nog gefiets, wel erg hard – 29km/u op standje 5 (ja ja, dat is zwaar, daarom ook maar even volgehouden). Na afloop was de accu nog bijna vol.
    Nu proberen op te laden en alles gaat knipperen met een foutmelding E-0048.
    Geen idee wat het inhoudt; ik laat de fiets eerst maar eens opladen, dan later maar naar de dealer.

  17. Mijn Sparta (2 maanden oud) gaf onder het fietsen plotseling de foutcode 0008 aan met de mededeling : ga naar de dealer. Ondersteuning viel uit .ongeveer 1 minuut later na het display enkele keren te hebben verwijderd deed hij het weer. Daarna geen last meer gehad.
    Wat is de foutcode 0008 ?

  18. De onze geeft 0048 aan en bij het opladen blijven eerst alle leds knipperen daarna gebeurt er niets wie kan ons helpen.

    gr edwin het gaat om een sparta rxs+

    1. De accu kan leeg zijn, of het display maakt slecht contact. Haal het display er eens af en plaats het weer terug. En anders gewoon terug naar de fietsenmaker met deze nieuwe fiets.

      1. De accu van de fiets is 100 % geladen. Als ik ermee ga fietsen was de verlichting in beginsel even heel kort aan, later na een stop weer wel langer. De verlichting werkt dus wel zo nu en dan, maar totaal geen verlichting op hetvierkante display. daar baal ik ontzettend van.
        Ik heb de fiets via webwinkel gekocht en wat verder van huis opgehaald. Hoe gaat het dan met de garantie?

        Groetjes,
        Petra Bastiaansen

  19. LS Het voor wiel van de sparta ion gaat schokkend te keer bij het rijden in de zwaartse editie 3
    hij geeft aan foutmelding e0012 wat betekend dat mensen in de 2e kracht toevoeging gaat het beter

  20. Ben in het bezit van een Sparta ion. Vandaag is de fiets gevallen, daarna geen display functie meer. Wilde in eerste instantie ook niet meer laden, zekering vervangen. Krijg wel melding ” E-0012 neem contact op met dealer” .Wat kan deze melding betekenen?

  21. goedendag ik ben sinds kort eigenaar van een Batavus Padova easy grand prix 2010 nu heb ik deze uit laten lezen en er staan code`s in die niet relevant waren maar wie ik toch graag wil weten ,de dealer zei niets aan de hand gewoon fietsen.het gaat om de code E5,E29.
    kunt u mij hier een antwoord op geven,voor de rest een top fiets.

  22. Heb een ION RX+ 2012
    Vandaag voor een servicebeurt geweest kreeg het rapport mee van het uitlezen.
    Staan foutmeldingen bij die hier niet op staan.
    E41
    E13 deze kwam verscheidene malen voor.
    E24
    E29

    1. Ik heb E29 nog niet eerder gezien, heb nu een drietal foutmeldingen zonder omschrijving. Zal deze week eens informeren wat het betekent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Elektrisch fietsen – Stamboom Westdijk – Webdesign – Meteo Strijen