Adblue storing

Adblue storing VW Transporter T6 2.0TDI

Een adblue storing in een VW Transporter T6 laat ook regelmatig het motorstoringslampje branden. Deze VW T6 is nu een jaar in gebruik en heeft met ruim 20.000km al 4 keer bij de dealer gestaan met brandende lampjes op het dashboard.

Adblue storing VW T6

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de adblue storing optreedt als er met een constante snelheid wordt gereden, de ene keer ging het lampje branden bij een snelheid van 60km/h en een andere keer bij 120km/h. Het gele adblue lampje gaat dan branden met de melding in het display dat het rijbereik nog maar 1000km is.

Bij de eerste storing na 750km werd er na een bezoek aan de dealer gezegd dat de concentratie van het adblue niet goed was.

Bij de tweede storing na 7800km lichte ook het motorstoringslampje op en toen zijn er ook wat onderdelen van de motor vervangen, de turbodruksensor en iets met de EGR koeler.




De derde storing was bij 16000 km onderweg naar Groningen, hierbij ging het adblue lampje branden bij een constante snelheid. In Assen een VW-dealer opgezocht en de adblue laten bijvullen, maar het lampje ging niet uit. Zij hebben toen met de computer de regeneratie gestart en toen was het lampje wel uit. Ze hebben toen wel een sporadische storing gevonden van cylinder 1.

De vierde storing bij 19000km de dealer weer bezocht, er werd mij toen verteld om gewoon door te rijden, ook met brandende lampjes. Volkswagen schijnt er zelf mee bezig te zijn, het is dus een bekend probleem. In de loop van maart 2018 komt er waarschijnlijk een software update.

Regelmatig brandt nu het storingslampje

Nu gaat dus regelmatig bij een constante snelheid op de snelweg het adblue lampje branden met de melding van nog 1000km rijbereik.
Meestal gaat dan na een 50-100km ook het motorstoringslampje branden.
Het adblue lampje gaat dan weer uit bij 850-900km rijbereik.
Meestal 50-100km later is ook het motorstoringslampje weer uit.

Verder geen problemen met deze bus.

Heb je zelf na het lezen van dit artikel aanvullende informatie, laat hieronder dan een reactie achter.


2 antwoorden
  1. A
    A zegt:

    Bij mijn bus hetzelfde. Koeler is al twee keer vervangen evenals een temperatuur/druksensor bij 1 cilinder. Nu voor de derde keer gaan ze de nieuwe koeler spoelen met een speciale vloeistof. De softwareupdate waar ze het over hadden is er nog steeds niet. Ik begrijp dat je zonder problemen door kunt rijden met de meldingen. Bij mij is dit nu de gele katalysator melding. Nogmaal komt dan de adblue en daarna gaan ze in omgekeerde volgorde weer uit. Nu blijft de katalysator melding branden.

    Beantwoorden
  2. h
    h zegt:

    wees blij dat het bij adblue probleem blijft,
    mijn transporter is bij 75.00 km aan de 2 versnellingsbak bezig ( de eerste na 40000km), en meer als 10 x bij de dealer geweest voor adblue problemen.
    blij als de kilometers erop zitten en dan kijken naar een vito,en dat na 12 jaar trouwe vw rijder.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *